A díjról a győztes szemével

A tavalyi év sok változást hozott a díj életében. Míg az első évben egy építésziroda nyert, tavaly 3 fiatalember (Timóczki-Nagy Márton, Urbán Márton és Emri Zsolt) lepte meg a zsűrit innovatív látásmódjukkal. A Healium Decoration képviselőjét Timóczki-Nagy Mártont kérdeztük a díjról, a fejlesztésükről és arról, hogy mi történt velük azóta.

AFM: Miért indultatok a Fény Mestere – Master of Light pályázaton? 
T-N. M: Mivel a pályázati felhívás egyik legfőbb szempontja az innováció volt, úgy éreztük, ennek az elvárásnak tökéletesen megfelel mind a fizikai test (a Dodekaéder, végtelen tükrökkel és digitális LED szalagokkal szerelve), mind pedig a szoftveres fejlesztésünk (a Lightformer, amit kifejezetten a 3D, valós idejű fényvezérlésre tervezünk).
AFM: Mit gondoltok, mi volt az a részlet, ami miatt a zsűri a legjobb 3-ba majd a prezentáció után a legjobbnak választotta a Ti pályázatotokat?
T-N. M: Az egyedi látvány mellett úgy gondoljuk, hogy a maga program volt a döntő érv. A díjkiosztó után több szakmabeli és zsűritag is jelezte, hogy nem csak a showtechnika, hanem az épületvilágító szakma is egy hasonló megoldásra vár.
AFM: Honnan hallottatok a pályázatról?
T-N. M: Amellett, hogy több ismerősünk is a figyelmünkbe ajánlotta, a Facebookos hirdetés is megtalált minket. 
AFM: Egyedülálló módon nem egy világítási tervvel vagy lámpával indultatok. Hogy írnád le 1-2 mondattal a Lightformer lényegét?
T-N. M: A programot kifejezetten a három dimenzióban, valós időben történő fény- és eszközvezérlés ihlette. Egy olyan test, mint például a Dodekaéder egy egységként való kezelését egyik létező program sem képes megoldani. Szeretnénk egy olyan eszközt adni a kreatívok, művészek, színházi világosítók, fénytechnikusok kezébe, amivel a legösszetettebb térbeli installációkat is képesek létrehozni.
 
AFM: Mi történt veletek a díj megnyerését követő 1-2 hónapban? És az azóta eltelt időben?
T-N. M: Számos megkeresést kaptunk már a díjátadó után közvetlenül is, ezek jelentős részéből tényleges együttműködések alakultak azóta. A díjjal járó ajándék út a ProLight + Sound szakmai kiállításra hatalmas élmény és inspiráció volt, valamint meghívást kaptunk az idei Zsolnay Fényfesztiválra is, ahol először állítottuk ki a teljes Platoni test sorozatot.
Ezzel párhuzamosan a Lightformer fejlesztése is folyamatosan halad, hamarosan kiadjuk a nyílt beta változatot.
 
AFM: A pénzdíjat, amit nyertetek a koncepció továbbfejlesztésére fordítottátok?
T-N. M: Saját vezérlő hardware fejlesztésén is dolgozunk, a pénzt – egy kiadós céges vacsora után 🙂 – leginkább erre fordítottuk.
 
AFM: A győzelem révén ismertebb, keresettebb lett a Lightformer, a Dodekaéder?
T-N. M: Egészen biztosan, és olyan szakmai területekről is érkeznek érdeklődők, amik eddig csak hosszabb távú célként lebegtek a szemünk előtt.
 
AFM: Okozott nehézséget a pályázati anyag összeállítása?
T-N. M: A legnagyobb nehézséget az jelentette – sokszor jelenti ma is, hogy mindenki számára befogadható módon adjuk elő rendszerben rejlő lehetőségeket, valamint a problémakört, amit a Lightformerrel szeretnénk megoldani.
AFM: Hol találkozhatunk Dodekaéder-rel? Korábban party-kon tűnt fel, azóta ez változott? Van építészeti vonatkozású felhasználása is?
T-N. M: Legutóbb Pécsett szerepelt a másik négy platoni testtel egy interaktív installáció keretében. Valamint folyamatban van egy három darabból álló állandó installáció elkészítése is, melyet a Lisys Project Kft. megbízásából gyártunk – ezúton is köszönjük a lehetőséget.